08 September 2008

KodachiCon 2008

KodachiCon 2008 var i helgen.
Jag tog mig tid från allt tv-tittande och slöande och offrade en 100-lapp på inträdesavgiften.
Det ångrar jag inte. :)

KodachiCon är ett manga- och animekonvent i Lund i Skåne, som arrangeras av Mangakai Lund, och i år med hjälp av bl.a. Hikarikai från Göteborg.

Det är Skånes enda manga- och animekonvent och har det både uppslutning både från andra delar av Sverige, som längst från Sthlm och Gbg, men även från Danmark och ett år från Finland (!).

Jag var, under min tid som styrelseledarmot och ordfrande i Mangakai Lund, med och annordnade och arbetade på konventet under föregående år, men i år gick jag ur styrelsen för att kunna satsa på migsjälv, och kunde därför traska runt som besökare.
Häääärligt!

Det var kul att vara på konvent, en chans att träffa lite folk.
Sålde lite fansin och hade med mig min japanska Volks Dollfie, en kulledssamlardocka, till Doll Meet-up på söndagen.
Satt också med i juryn för Cosplaytävlingen.
Så lite gjorde jag ändå...

Så jag sålde lite fansin, dvs. jag hjälpte Diana Davidsson(omegasama.deviantart.com), en mycket duktig serietecknare och trevlig tjej, att sälja. Lite, i alla fall.

Nosebleed Studio som jag är med i hade inte bord där, men jag tog med våra fansin och vykort och la dem på fansinbordet för försäljning.

Vi hade tre fansin där:
  • Nosebleed Studio's andra gruppfansin (utdrag ur fansinet: http://www.nosebleed-studio.com/manga/hemsokt/h_01.html)
  • Min yaoi-manga "A Song for Elise" del 1 (utdrag ur fansinet: http://www.nosebleed-studio.com/manga/a_song_for_elise/asfe_01.html)
  • Min yaoi-manga "A Song for Elise" del 2
Här är mer från studion: http://www.nosebleed-studio.com/products.html

Konventet var i alla fall kick-ass, lagom stort, lagom mycket att göra, lagom mycket folk. Mycket försäljare jämfört med tidigare år, mycket bra!
Tack till alla som arbetade med det!
Bra jobbat!!

Byebye!

No comments:

Post a Comment