19 September 2008

Operation och söka jobb

Just nu sitter jag ensam hemma i min läskigt tomma lägenhet.
Jag ser icke existerande spöken överrallt, till och med om dan(!).
Gud va lättskrämd jag är, och dessutom har jag förmycket fantasi.
>.<

Min sambo ligger hemma hos sina föräldrar.
Han har precis opererats och fått överkäken framflyttad.
Hans överläpp och kinder är uppsvullnade.
Han ser ut som en hamster. Sååå söööt! *w*
Fast det är synd om honom, för han fyller år på söndag och får inte äta annat är näringsdrycker och nyponsoppa!

I alla fall, jag ska försöka söka jobb.
Officiellt är jag ju inte arbetslös, så mitt nästsenaste inlägg var inte riktigt sant.
Jag har ett eget företag, inom vilket jag för det mesta håller manga-/seriekurser för barn och ungdomar.
Jag har en del sånna jobb lite då och då, och det känner jag är bra.
Och det inte bara för pengarna eller skattemyndighetens skull.
För hur mycket jag än gillar att lära ut (speciellt för att jag gillar att folk lyssnar på mig, MWOHAHAHA!) så kan det bli enformigt ibland om jag inte får chansen att själv utvecklas, när jag ser eleverna göra det.

Så nu vill jag satsa mer på serier och illustrationer.
Jag ska skicka en sida brev om mig själv och varför jag passar i deras utbud och vad jag kan erbjuda dem.
Därefter 10 bilder fördelade på 5 A4, varav 4 bilder i färg, som arbetsprover.
Vad tror ni?
Kan det vara något särskillt som jag ska belysa i brevet?

Här är en av bilderna jag ska skicka, ett försök till en typisk "hästboksillustration". Jag skulle verkligen vilja jobba lite som illustratör för barn- och ungdomsböcker.
Jag tänker skicka till följande förlag:
  • Natur&Kultur
  • Raben&Sjögren
  • Semic
  • Bonnier Carlsen
  • Opal
  • B Wahlströms
  • ICA bokförlag
  • Damm förlag
  • Lindelöws
  • Berghs
Som vanligt har jag noll självförtroende och tror inte att något förlag kommer att vela ha mig.
Kanske delvis för att jag inte skickar dem ett färdigt manus, utan bara söker illustrationsjobb.
Fast å andra sidan är det viktigaste egentligen bara att visa att man finns.
Se mig!! <:O

Så, det var det för denna gången. Det blev inte mer kul än så, sorry.

Baj baj!!

Natalia

4 comments:

  1. Kämpa på Natalia!
    Jag hittade din blogg när jag googlade "KodachiCon 2008".

    Det suger att vara arbetslös. Alla vill vara "någon" och när man inte får ett jobb så känner man sig som en "ingen". Bit ihop och tänk ljusa tankar!

    Hälsa din hamster från mig och önska honom snabb återhämtning.

    ReplyDelete
  2. Haha, jo, men så valde jag ju min sits själv så jag kan inte komma och klaga, utan det blir till och kämpa. Fast jag har ju mitt tecknande att satsa på, så nått blir det.

    Kul att du hittade bloggen! Då var det en bra idé att skriva om kodachicon, hehehe ;)

    Jag ska hälsa hamstern! Ha det bra själv!
    :D

    ReplyDelete
  3. Hoppas du får napp bland förlagen! *håller tummarna*

    Stackars W, det låter inte roligt att leva på flytande mat.

    Åh, din shoujoserie du tipsade om var förresten jättesöt! Mycket sparkly!

    ReplyDelete
  4. Tack för kommentaren, Britta!
    Tack, jag behöver alla tummar jag kan få!
    Gambarimasu!!

    Jo, hamstern hade det inte kul idag. Det var hans och tvillingsysterns födelsedag, och alla åt tårta men han fick nyponsoppa och glass.

    Oh, kul att du gillade shoujo-serien! Tack för kommentaren! Jag ska nog göra mer shoujo. Det är kul! :)

    ReplyDelete