26 April 2011

Tillsammans för Japan!

Dags för ett litet reklamavbrott:

Tokyopop i Tyskland som gett ut min bok Ein Lied für Elise har samordnat en E-bay-auktionsrunda på original från dess tecknare. Alla pengarna går till den tyska hjälporganisationen Aktion Deutschland Hilft och deras arbete på plats i Japan med hjälp i återuppbyggandet av landet.

Här hittar ni Tokyopops pressmeddelande:
Gemeinsam für Japan!

Och här kan ni finna auktionerna:
Tokyopop GmbH - E-bay Store

Priserna ligger fortfarande sjukt lågt eftersom inte många hunnit bjuda ännu, men jag tipsar om att hålla inte bara ett utan båda ögonen på auktionerna!
Detta är chansen att få fatt i ett billigt original och samtidigt hjälpa Japan.

Jag skickade fem original från boken, dvs. fem inte redigerade och tillfixade original med alla de misstag en tecknare gör. Lite skäms jag, men ser det samtidigt som charmen med dem: de är äkta och "råa", precis som original är.
Fast, det är nog bara jag som ser "felen" ändå, jag hänger lätt upp mig på sådant i mina bilder...

I alla fall, besök gärna auktionen och köp något ännu hellre!

Vad som hände i Japan för 1,5 månad sedan var värre än många av oss kan föreställa sig, och trots att det länge såg ut som om de ville klara det hela själva tror jag alla idag kan enas om att situationen kräver internationellt stöd. Deras ekonomi är skadeskjuten, energiförsörjningen osäker och folk är fortfarande omskakade, även de som inte direkt själva blev hemlösa eller förlorade någon nära i katastrofen. Låt oss agera tillsammans för Japan!


No comments:

Post a Comment