14 September 2011

Media och stipendium... som jag inte fick

Sydsvenskans "Kultur för unga" kontaktade mig för två veckor sedan och bokade in en intervju. Det blev en fin artikel i Kulturdelen i fredags, och går även att beskåda på deras nätversion:

Sydsvenskan.se - Högtryck hos mangaälskare

Lite kul med medial uppmärksamhet. Det är skönt avbrott från arbetsrutinerna. Och någonstans hoppas man också att alla de som någon gång sett ner på mig, sett mig som en tönt eller nörd eller loser, att de kanske ser den och sätter kaffet i halsen.

Dock skulle det vara skönt om andra saker gick vägen... Men man kan inte ha tur i allt.
Jag sökte Konstnärsnämndens arbetsstipendium i våras, men fick för nån vecka sedan reda på att jag inte fick det. Puh... Besparingarna börjar sina, måste hålla mig flytande tills royalties betalas ut i oktober 2012.
Så då är det bara att gå på stipendium-jakt igen! (Om någon har några tips, så är jag ytterst tacksam!)

Liten arbetsrapport:
Sitter med illustrationerna till Häxfolket 4: Folket som försvann, och avslutade igår min 63:e bild (av 108). Yaaay, halvvägs! Dock kom jag till denna idag, som fick mig att fastna några timmar...

Gaaah... hatar människor!

1 comment:

  1. Jag fick söka konstnärsnämden 2 ggr innan jag fick det. Jag tror de vill se hur dedikerad man är, så sök igen ska du se det går vägen! Sen beror det också vad de vill satsa på det året förståss. Ibland känner dom det är dags för manga!

    ReplyDelete