04 March 2014

Bokjuryn 2013 och Scifi-mässan!

Till alla läsare som är under 19 eller som känner någon under 19 år:
En av Sveriges främsta barn- och ungdomsbokspriser kallad Bokjuryn tar nu emot era röster för bästa böckerna 2013! Det är alla ni som bestämmer vilka böcker som var de bästa som gavs ut förra året, så gå in och rösta!!
I kategorin "Serier och manga" hittar ni såklart min bok Sword Princess Amaltea bok 1, och jag skulle vara oerhört tacksam om ni ville rösta på den som bästa seriebok för barn och unga, och slå ett slag för bra svensk manga!!






I helgen var det Scifi-mässa i Malmö, i den nya Malmömässan. Lokalerna var mycket större än förra årets mässa, så det var jättemycket folk på plats!

Det var många cosplayare och andra utklädda på plats, en så nördig och mysig stämning! Kunde inte låta bli att be om ett foto på detta underbara gäng:

Aang, Zuko, Toph och Katara från Avatar The Last Airbender!

Jag signerade Sword Princess Amaltea vol.1 i Kolik förlags monter!
Dessutom var jag med och tecknade två A3-original som tillsammans med de andra Kolik-tecknarnas bilder lottades ut i slutet av varje dag. Här är en av dem:



Samtidigt som jag åker på event och signerar böcker (se listan till höger för vilka platser jag kommer dyka upp på) och ritar seriesidor till vol.2 av mangan samt lär ut på Serieskolan på 33%, har jag även liiite fritid. Vad lägger jag det på?
Jo, en del av det går till att träffa familj och vänner, gå på bio eller restaurang för att komma ut från hemmet lite.

Dessutom har jag ju en katt, som vill lekas med. Fast...
...det räckte inte. Nu har vi två.

Främst för att Hilda (den första) ibland blir ensam i ett par timmar när jag är borta hemifrån, och nog skulle behöva en kompis. Så vi adopterade lilla Lovis (6 månader gammal) från Rädda Katten!

Lovis är så liten och tanig! Hon var en illa skött bondkatt 
som Rädda Katten tog hand om tillsammans med hennes två syskon.

Efter ett par dagars morrande och fräsande verkar de ha blivit vänner nu. De leker t.o.m ibland, om än lite klumpigt och osäkert. Men det ska få ta tid, snart är de nog bästisar!
De delar redan saker:

Tack för att du läser! *(^w^)*

No comments:

Post a Comment