29 August 2014

Signeringar och antirasism

Gissa var jag varit?!


Nej, även om det ser ut som en amerikansk eller japansk seriebutik, så är det inte det!
Jag blev så impad av SF-bokhandelns butik i Göteborg att jag inte kunde låta bli att ta en #selfie (omg, så cool jag är! :P )

I lördags förra veckan hade jag signering i Göteborgs-butiken och det gick ju superbra! Tack till alla som kom och köpte er ett eget ex av Sword Princess Amaltea vol.2, både i Göteborg i lördags och i Malmö på tisdagen innan!!

Efter signeringen i lördags kom jag hem med tåg till verkligheten igen; blod i Limhamn! Polishästar och polisbil som brutalt mejar ner antirasistiska demonstranter under ett torgmöte med Svenskarnas parti... Är det så vår demokrati ska se ut?
Jag avstår dock från att yttra mig för mycket om vem som gjorde vad - det tycker jag redan allt för många som inte var på plats har gjort. Flera elever från Serieskolan blev vittnen till händelserna så jag ser fram emot att få deras versioner i serieform inom kort!
Dokumentation är viktigt!

Dock, när man talar om trollen... Veckan efter fick jag Skånepartiets valsedlar i brevinkastet, med "STOPPA INVANDRINGEN" skrivet stort på framsidan (vet inte hur de tänkte, jag bor i en av de invandrartätaste delarna av Lund). Så jag kände för att göra något vettigt med deras propaganda:

Vilken fin tavla det blev, va?

No comments:

Post a Comment