13 February 2015

Seriestatistik - uppdatering!

Ett inlägg på svenska, för en gång skull.

Dags att se hur min seriestatistik ser ut. Detta har också blivit lite av en årlig tradition, men främst gör jag detta för att jag tycker att det är belönande att se allt jag skapat i en sammanställning. Rekommenderar det varmt!
(Klicka på bilden för att se den större)

http://batista.se/natalia/Seriestatistik2014.jpg


Wooo~ Jag lyckades producera 210 seriesidor 2014. Det är bra! Inte lika produktivt som 2009, men jag tror att det är förklarligt: 2009 var mitt singel-år. Men jag tar hellre kärlek än produktivitet, och för att få behålla kärlek är det viktigt att ge varandra sin tid. Så jag räknar aldrig med att bli lika produktiv som under mitt singel-år (och om jag blir så bör jag se över mina prioriteringar).

Dessutom har ju mitt nuvarande stora projekt Sword Princess Amaltea mycket mer avancerade sidor än Mjau! som jag ritade på under 2009:


Sedan, en liten rapport på hur saker går med ritandet!
Jag fick ta en liten paus från Sword Princess Amaltea bok 3 för att rita en kort novellserie som kommer finnas med i en antologi med girl-loves-girl-serier som heter Freya, ett projekt som jag var med och startade tillsammans med tre andra tecknare. Mer om det projektet i ett kommande blogginlägg, men här är i alla fall en smygtitt på min serie:


Nu är jag tillbaka på banan med SPA bok 3, som planeras släppas i höst (med försläpp på NärCon i juli om allt går som det ska). Jag ligger bra till! 90 av 190 sidor tuschade, vilket är i enlighet med min plan. Nu ska jag ge järnet och få klart boken i tid!!
Lagom till Alla hjärtans dag sitter jag med en känslosam scen:


❤ Doki-doki moment!! ❤

Såja, nu ska jag fortsätta jobba, och inte ta upp för mycket av din tid. Tack för att du läser!

No comments:

Post a Comment